17 sty 2013

pierogi z kapusta i grzybami



Nie bede ukrywac.... jestem pierogozerca . pod kazda postacia i z kazdym farszem :) swoja miloscia do pierogow zarazilam 2 bardzo dobrych kolegow. jeden 100 procentowy Holender , a drugi 100 procentowy Anglik. kiedy maja do nas przyjsc na odwiedziny , za kazdym razem pada podstawowe pytanie : a beda pierogi???  takze zakasam wtedy rekawy i lepie. :) ten pzrzepis jest od mojej kochanej babci. stary i sprawdzony. pysznosci!


farsz;

2 garsci suszonych grzybow

1 kg kapusty kiszonej

sol , pieprz, majeranek

1 duza cebula

ciasto:

maka ok kilograma

1 jajko

woda sol

1 lyzka oleju

Grzyby moczyc przez ok. 2 godziny.Potem gotowac do miekkosci.kapuste pokroic i gotowac , az bedzie miekka.cebule pokroic i podsmazyc na oleju.dodac grzyby , przyprawic sola , pieprzem i majerankiem. calosc dodac do ugotowanej i odcedzonej kapusty.ciasto wyrobic-powinno byc elastyczne.rozwalkowac. szklanka wycinac kolka (ja mam specjalna forme do pierogow ) na srodek polozyc farsz zlozyc na pol i palcami zlepic brzegi .gotowac ok 5 minut.


2 komentarze:

  1. Mam w domu dwoch pierogozercow:)zreszta i ja nie pogardze,a te z kapusta i grzybami to uwielbiam ,pycha:))

    OdpowiedzUsuń
  2. ewa ja uwielbiam wszystkie!!!! a chyba najbardziej to ruskie. musze zrobic nastepnym razem :)

    OdpowiedzUsuń